1. Dobierz współczynniki w podanych przykładach równań reakcji
a) P + O2 ---->P2O2
b) Fe3O4 + C ----> Fe CO2
c) Cu + O2 ------> CuO
d) MgO + H2 ---->Mg + H2O
e) N2O5----> NO + O
f) HgO -----> Hg + O2
2.Podaj z jakich i ilu atomów zdudowane są cząsteczki :
3 P4 , 5 O3 , 3 H2S , 3 SO3 , 2 N2O5 , H2SO4 , 2 C12 H22O11 , NH4 Cl

Proszę daje najj.

2

Odpowiedzi

2010-03-28T13:25:59+02:00
1. Dobierz współczynniki w podanych przykładach równań reakcji
a) 2P + O₂ ---->P₂O₂
b) Fe₃O₄ + 2CO ----> 3Fe + 2CO₂ chyba coś źle przepisałaś, nie wiem, jak to powinno wyglądać bez dobrego przykładu [napisałam jak mi się wydaje, że mogłoby być].
c) 2Cu + O₂ ------> 2CuO
d) MgO + H₂ ---->Mg + H₂O
e) 2N₂O₅----> 4NO + 3O₂
f) 2HgO -----> 2Hg + O₂

2.Podaj z jakich i ilu atomów zdudowane są cząsteczki :
3P₄ - 12 atomów fosforu,
5O₃ - 15 at. tlenu,
3H₂S - 6 at. wodoru, 3 at. siarki,
3SO₃ - 3 at. siarki, 9 at. tlenu,
2N₂O₅ - 4 at. azotu, 10 at. tlenu,
H₂SO₄ - 2 at. wodoru, 1 at. siarki, 4 at. tlenu,
2C₁₂ H₂₂O₁₁ - 24 at. węgla, 44 at. wodoru, 22 at. tlenu,
NH₄Cl - 1 at. azotu, 4 at. wodoru, 1 at. chloru
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T13:40:27+02:00
ZADANIE 1.
a) 2P + O2 ---->P2O2
b) Fe3O4 + CO2 ----> 3Fe CO2
c) 2Cu + O2 ------> 2CuO
d) MgO + H2 ---->Mg + H2O
e) 2N2O5----> 4NO + 3O2
f) 2HgO -----> 2Hg + O2

ZADANIE 2.
3 P4 -12 ATOMÓW FOSFORU
5 O3-15 ATOMÓW TLENU
3 H2S -6 ATOMÓW WODORU I 1 ATOM SIARKI
3 SO3-3 ATOMY SIARKI I 3 ATOMY TLENU
2 N2O5-4 ATOMY AZOTU I 5 ATOMY TLENU
H2SO4-2 ATOMY WODORU, 1 ATOM SIARKI I 4 ATOMY TLENU
2 C12 H22O11-24 ATOMY WĘGLA, 44 ATOMY WODORU I 22 ATOMY TLENU
NH4 Cl -1 ATOM AZOTU, 4 ATOMY WODORU I 1 ATOM CHLORU

MAM NADZIEJĘ, ŻE POMOGŁAM:))
POLECAM SIĘ NA PRZYSZŁOŚĆ ;]]
POZDRAWIAM










1 1 1