Odpowiedzi

2010-03-28T13:18:53+02:00
136:12=ok. 11,34kg
1/17=11,34
17-12=5
11,34*5=56,7kg
56,70kg-5/17
odp. Trzeba dostarczyc 56,70kg, czyli 5/17 całej dostawy
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T13:22:18+02:00
1-12/17 = 5/17 - część dostawy, którą jeszcze trzeba dostarczyć

proporcja
136kg ---------- 12/17
x kg ------------ 5/17

i równanie układasz, a następnie je rozwiązujesz
12/17x = 136*5/17
12/17x = 680/17
12/17x = 40 |:12/17
x = 40*17/12
x = 680/12
x = 56i2/3 kg
  • Witu
  • Rozwiązujący
2010-03-28T13:23:21+02:00
136 kg =12/17x (x= cała dostawa 100%)
pozbywamy się ułamka mnożąc obustronnie przez 17

136 kg= 12/17x / *17
136 kg*17= 12x
2312 kg =12 x/ :12 (teraz dzielimy obustronnie przez 12)
x= 192 2/3 kg (x- 12/17x=5/17x)

dostarczyć należy jeszcze:
192 2/3kg - 136kg=56 2/3 kg
1 1 1