Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T13:19:25+02:00
-skóra pokryta śluzem
-wymiana gazowa przez skórę i płuca
-drobne otworki (pory)
-komórki barwnikowe
-doskonale wykształcone narządy zmysłów
-powieki (chronią oczy przed wysychaniem)
-błona bębenkowa
-dobry słuch
-dobry wzrok
-rozwój złożony
14 3 14
2010-03-28T14:08:09+02:00
Środowisko ladowe ;
* konczyny umozliwiajace poruszanie sie ( unoszenie ciala i skoki)
* ruchoma glowa
* oczy osloniete powiekami
* dwa oiegi krwi
* obrecze (miednicza i barkowa) , oparcie dla konczyn wolnych ; nowe na drodze ewolucji oraz krzyzowy
* obecnosc ucha środkowego , oraz ucha wewnetrznego

Srodowisko wodne ;
* palce konczyn polaczone blona
* skora pokryta sluzem ulatwia pokonanie oporu wody
* cienki naskorek , ukrwiona skora umozliwia wymiane gazowa przez powierzchnie calego ciala
* obecnosci skrzeli , ogona , oplywowego ksztaltu ciala u kijanek i plazow ogoniastych
* zaplodnienie zewnetrzne oraz rozwoj zlozony
* mocz bedacy slabym roztworem mocznika i amoniaku

Pozdr.
21 4 21