Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T13:15:41+02:00
Źródło pokarmu na przykład ziarna zbóż, owoce i warzywa, lub pośrednim - dzięki któremu mamy mleko, jaja i mięso. Dostarczają również lekarstw (kora niektórych okrytozalążkowych zawiera substancje o działaniu identycznym jak kwas askorbinowy (główny składnik aspiryny), przypraw, olejów oraz innych produktów


* pożywienie dla zwierząt i człowieka (np. wiśnie, pomidory)
* walory estetyczne
* tworzą środowiska np. lasy, łąki
* używane w medycynie
* używane w handlu i przemyśle


4 2 4
2010-03-28T13:17:33+02:00
W przyrodzie : produkują tlen , są podstawowym składnikiem krajobrazu , stanowią początkowe ogniwo łańcucha pokarmowego
dla człowieka : są pożywieniem , niektóre z nich mają właściwości lecznicze
3 3 3
2010-03-28T13:19:39+02:00
1.Są surowcem do produkcji mebli i materiałów budowlanych oraz produkcji papieru.
2.Są wykorzystywane w przemyśle farmaceutycznym i perfumeryjnym.
3.Na terenach górzystych zapobiegają osuwaniu się ziemi i lawinom.
4.Są hodowane jako rośliny ozdobne.
3 3 3