To jest zadanie z działu "Sumy algabraiczne. Redukcja wyrazów podobnych"

Z miejscowości A i B wyjechały naprzeciwko siebie dwa pociągi, Jeden jechał z prędkością 60 km/h, a drugi z prędkością 70 km/h. Spotkały się po t godzinach. Ile kilometrów jest z A do B

PS. To jest zadanie z tzw "kaktusem" ale pani nam to dała na domowe :)

Z góry dziękuję za odpowiedź

3

Odpowiedzi

2010-03-28T13:20:37+02:00
60+70=130km/h
więc odległość wynosi: 130*t [km]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T13:21:14+02:00
Odległość |AB|=S
Droga pierwszego =S₁
Droga drugiego =S₂

S₁=60[km/h] * t[h]
S₂=70[km/h] * t[h]

Bo droga to prędkość razy czas, a spotkały się po tym samym czasie.

S = S₁+S₂
S = 60*t + 70*t
S = (60+70)*t
S = 130 t

jednostki się skracają i jest:
[km/h * h] = [km]
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T13:21:59+02:00
60+70=130km/h
więc odległość wynosi: 130*t [km]

moge ci to jeszcze rozwiązać z wzoru fizycznego droga=predkosc razy czas, ale jesli jestes w podstawowce to pewnie to jest lepsze rozwiazanie