Basen, którego wymiary wynoszą 25m*10m*2m, napełniono wodą do wysokości 1,98m. Ile litrów wody wyleje się z basenu, jeżeli zanurkuje w nim jednocześnie 100 osób? W obliczeniach przyjmij, że ciało człowieka ma objętość około 0,06m sześciennego.

3

Odpowiedzi

2010-03-28T13:46:41+02:00
V=25*10*2=500m³
V₁=25*10*1,98=495m³

Vczlowieka=0,06m³
V₁₀₀=0.06*100=6m³

V₁+V₁₀₀=495+6=501m³
501m³-500m³=1m³ - tyle sie wyleje
1m³=1000dm³=1000l

odp: wyleje sie 1000litrow wody .
1 1 1
2010-03-28T13:48:39+02:00
25m×10m×2m=500m

25m×10m×1,98m=495m

500m-495m=5m³

100×0,06=6m³

6m-5m=1m³ 1m³=1000l
Odp: wyleje sie z basenu 1000litrow wody.;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:02:13+02:00