Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T13:36:33+02:00
Wodorotlenek sodu
Zastosowanie;
*produkcja gumy do opon,
*produkcja barwników,
*przemysł papierniczy,
*produkcja sztucznego jedwabiu,
*produkcja środków piorących,
*przemysł petrochemiczny
Właściwości;
Ciało stałe,barwy białej,higroskopijne,używane w laboratoriach w postaci granulek.

Wodorotlenek potasu
Właściwości:
Ciało stałe,barwy białej,higroskopijne,używane w laboratoriach w postaci granulek,wytwarza ciepło gdy rozpuszcza sie w wodzie
Zastosowanie:
*mydło,
*środek suszący i bielący,
*odczynnik laboratoryjny

Wodorotlenek wapnia
Zastosowanie:
*cukiernictwo,
*bielenie drzew,
*garbarstwo,
*budownictwo,
*nawozy sztuczne,
*zmiękczacz wody
Właściwości:
nie zbyt dobrze rozpuscza sie w wodzie,zawiesina tego wodorotlenku opada na dno,a przezroczysta ciecz nad osadem to woda wapienna,służy do wykrywania dwutlenku węgla
12 4 12
2010-03-28T13:39:23+02:00
A) wodorotlenek sodu: właściwości:
- ciało stałe barwy białej
- rozpuszcza się w wodzie przyczym wydziela ciepło
- ma właściwości żrące
- roztwór jest śliski
- powoduje poważne oparzenia
Zastosowanie:
- produkcja mydła
- produkcja jedwabiu, szkła, papieru
- produkcja gumy
- produkcja barwników
b) wodorotlenek potasu
- ma bardzo podobne właściwości do wodorotlenku sodu
Zastosowanie:
- produkcja mydła i środków piorących.
c) wodorotlenek wapnia: właściwości:
- substancja stała rozpuszczalna w wodzie
Zastosowanie:
- nawozy sztuczne
- zmiękczanie wody
- bielenie drzew
- budownictwo
- cukrownictwo
4 4 4