Odpowiedzi

2010-03-28T13:35:51+02:00
1.Były to :
-trias (EORAPTOR, THECODONTOSAURUS,EUDIMORPHODON)
-jura (PTERODACTYLUS,ARCHEOPTERYX, LIOPLEURODONT, DIPLODOCUS,STEGOSAURUS)
-kreda (TROODONT, VELOCIRAPTOR,TYRANNOSAURUS,KRONOSAURUS)
2.Wielkie wymieranie
Są 4 hipotezy :
Uderzenie meteorytu lub komety
Aktywność wulkaniczna
Zmiany klimatyczne
Epidemie
23 4 23
2010-03-28T13:40:37+02:00
1.Dinozaury żyjące w erze mezozoicznej osiągnęły szczyt ewolucyjny prowadzący do przejecia panowania we wszystkich środowiskach Ziemi. Wyróżniamy wielkie i mniejsze gady lądowe, które podzielić można na drapieżniki, roślinożerców i padlinożerców. Można do nich zaliczyć np. kelury, brachiozaury, zaurotopy, gigantozaury, stegozaury, diplodoki, czy iguanodony. Ale także dinozaury powietrzne takie jak, np. pterozaury, archeopteryksy czy dinozaury żyjące w głębi mórz i oceanów, np. ichtiozaury, plezjozaury czy mozazaury.

2. W historii Ziemi często dochodzilo do masowych wymierań roślin i zwierząt. Jedno z sześciu, określane mianem wielkiego wymierania, przypada na koniec ery panowania dinozaurów. Według naukowców wielkie wymierania były spowodowane katastrofami kosmicznymi- uderzeniami w ziemię planetoid lub komet. Co z kolei nioslo za soba znaczne zmiany w klimacie okolo ziemskim, uniemozliwiając tym samym przeżycie organizmom nie przygotowanym do tak nagłych zmian.
58 4 58
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T13:41:14+02:00
- albertozaur
- apatozaur
- brachiozaur
- kompsognat ,,piękna szczęka''
- diplodok
-mamenchizaur
-ornitolestes
- stegozaur
- allozaur
- kamarazaur
-baryonyks
- centrozaur
- chazmozaur
- korytozaur
- deinonych ,, straszny szpon''
- edmontozaur
- euoplocefal
- hypsilofodon
- iguanodon
- megalozaur
- nodazaur
- panaplozaur
- parazaurolof
- polakant
- saltazaur
- zaurolof
- styrakozaur
- tenontozaur
- tyranozaur
- cylofyz
- plateozaur




Obecnie dużą popularnością cieszy się teoria sugerująca,że dinozaury wyginęły na skutek zderzenia z Ziemią wielkiego meteorytu lub gromady komet, co spowodowało powstanie chmury pyłu i w konsekwencji nagłą zmianę klimatu. Dinozaury nie zdołały przystosować się do niej w tak krótkim czasie i wyginęły.
8 4 8