Odpowiedzi

2010-03-28T13:35:29+02:00
⅓x12= 4 - tyle zeszytów dała bratu
²/₄ to ½ czyli ½x12=6 tyle zeszytów dała siostrze
6+4=10
12-10=2
²/₁₂ to ⅙ tyle zostało zeszytów dla niej
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T13:38:47+02:00

Po ile zeszytów dała Zosia rodzeństwu?
⅓*12=4-tyle dała bratu

²/₄=½
½*12=6-tyle dała siostrze
Ile zeszytów zostawiła dla siebie i jaka to część kupionych zeszytów?

12-⅓*12-½*12=
12-4-6=
12-10=
2-tyle jej zostało

12*x=2
12x=2/:12
x=²/₁ * ¹/₁₂
x=²/₁₂
x=⅙
2 zeszyty to ⅙ wszystkich zeszytów
2 5 2
2010-03-28T13:48:08+02:00
12×⅓=4 bratu dała cztery zeszyty
12ײ/₄=12×½=6 siostrze dała sześć zeszytów
12-(4+6)=12-10=2 sobie zostawiła dwa zeszyty jest to ⅙część kupionych zeszytów