Odpowiedzi

2009-10-30T18:14:55+01:00
1św. Łukasz był ewangelistą. przedstawiany był z wołem u boku
2Soter. Zbawiciel, ten, który wybawia przed niebezpieczeństwem i śmiercią
kyrios Pan, Mistrz
3Uniwersalizm to pogląd, głoszący, że każdy zostanie zbawiony
4 przypowieść o dobrym samarytanie
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T18:15:09+01:00
1.Św. Łukasz był lekarzem, później miał rolę malarza. Miał namalować ikonę Matki Boskiej na deskach stołu,na którym zasiadali do posiłków
2.Kyrios-dobry
Soter-Raduje się duch mój w Bogu Moim Zbawcy
3.Uniwersalizm-pogląd, głoszący, że każdy zostanie zbawiony



4.?
Nieznam 4 sorka
Mam nadzieję że chociaż trochę pomogłam ;]
12 3 12
2009-10-30T18:26:37+01:00
1. Kim był św. Łukasz ( 2 zdania)

Św. Łukasz był lekarzem, jest autorem jednej z ewangelii oraz dziejów apostolskich. Był jednym z apostolów.
2. Co oznaczają słowa Kyrios i Soter?

Kyrios w greckim przekładzie Starego Testamentu: imię własne Boga oraz w Nowym Testamencie i u pierwszych chrześcijan: tytuł będący wyrazem najwyższej chwały i adoracji okazywanej osobie Jezusa Chrystusa

Soter znaczy Zbawca


3.Co oznacza "uniwersalizm zbawienia?

Uniwersalizm zbawienia to słowa które gosił Pan Jezus Chrystus że każdy może być zbawiony nie ważne czy żyd czy poganin

4.W jakich przypowieściach /obrazach jest ten temat przedstawiony? (uniwersalizm zbawienia)

właśnie w tych:

List do Rzymian 1, 16

„Ja nie wstydzę się Ewangelii, jest ona bowiem mocą Bożą ku zbawieniu dla każdego wierzącego, najpierw dla Żyda, potem dla Greka"


'';Jeżeli więc ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i w sercu swoim uwierzysz, że Bóg Go wskrzesił z martwych - osiągniesz zbawienie.''
Rzymian 10:9


'';Bóg zaś okazuje nam swoją miłość [właśnie] przez to, że Chrystus umarł za nas, gdyśmy byli jeszcze grzesznikami.''

Rzymian 5:8

:*
5 4 5