Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-30T18:35:46+01:00
-Zniesienia pańszczyzny, zamiany jej na czynsz lub uwłaszczenie chłopów.
-Przywrócenia Królestwu Polskiemu autonomii politycznej, własnej administracji i wojska polskiego
-Przyłączenia ziem zabranych do Królestwa
-Własnej administracji i wojska polskiego
2009-10-30T19:27:12+01:00
Myślę że o to chodzi, ale nie jestem pewna:
biali- przywódcy: Andrzej Zamoyski i Leopold Kronenberg. Organizacja ta skupiała głównie burżuazję i ziemiaństwo. Nie chcieli walki zbrojnej i dążyli do uzyskania ustępstw i ugody z Rosją za pomocą nacisków i perswazji. Uważali, że powstanie ma być tylko zbrojną manifestacją, trwającą do momentu nadejścia pomocy Francji i Wielkiej Brytanii. Hamowali również planowane uwłaszczenie i powołanie chłopów do walki.