Odpowiedzi

2009-10-30T18:12:36+01:00
Mokry piasek i świerzy śnieg są "puszyste" i mają dużą objętość. Gdy staniemy na snieg lub piasek one sie "wgniatają" pod naciskiem.
35 2 35
2009-10-30T18:58:33+01:00
Mokry piasek i mokry śnieg mają dużo objętość oraz są napowietrznione. Gdy ktoś (lub coś) stanie na wybranym podłożu, wgniata się ono. Wielkość wgniecenia zależy od ciężaru ciała oraz siły, z jaką oddziaływuje ona na podłoże.
23 3 23
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-30T19:32:06+01:00
Właściwość która ma tu największe znaczenie w wyjaśnianiu tego zjawiska to sypka "konsystencja". I nie chodzi tu o "puszystość"(choć dla śniegu to dobre wyjaśnienie), ale o to że pod wpływem nacisku ziarna piasku/płatki śniegu wciskają się między siebie(zagęszczają strukturę), oraz część materiału ucieka spod nacisku(jak odciśniesz buta na piasku, to obwód będzie wyżej niż poziom piasku i tak samo ze śniegiem).

_____________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
95 4 95