Zad 1 Uklad nerwowy i hormonalny odpowiadaja za prawidlowe koordynacje wszytskich czynnosci zyciowych naszego oragnizmu.Litera H zaznacz zdania dotyczace pracy ykladu hormonalnego a litera N nerwowego
-przzesyla informacje w postaci czsateczek zwiazkow chemicznych wydzielanych do krwi
-dziala blyskawicznie
-dziala powoli
-efekty jesgo dzialania sa krotekie i odwaracalne
-stymuluje miesnia do skurczu
-dziala w sposob swoisty
-przekazuje informacje wylacznie do komorki docelowej
-szybkosc przekzywania informacji wynika z predkosci przeplywu krwi w naczyniacuh krwionosnych

zad2
dopasuj podane informacje dotyczace ukladu nerwowego A osrodowy uklad nerwowy B obwodowy uklad nerwowy
-opony mozgowe
-mozdzek
-polkule mozgowe
- mozg
-pien mozgu
-nerwy rdzeniowe
-wlokna czuciowe
-nerwy czaszkowe
-wlokna ruchowe
-rdzen kregowy
-plyn mozgowo rdzeniowy
-kora mozgu

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T13:52:21+02:00
2/ 78
ośrodkowy układ nerwowy: opony mózgowe, módżek, półkule mózgowe, mózg, pięń mózgu, rdzeń kręgowy, płyn mózgowo- rdzeniowy, kora mózgu;
obwodowy układ nerwowy: reszta ;D


1/78
1-h

2-n
3- h
4 n
5 n
6 h
7 n
8 h
29 3 29
źle
to co napisałeś/aś o zadaniu 2/78 jest do zadania 3/78
2010-03-28T13:54:57+02:00
1) -przesyla informacje w postaci cząsteczek związkow chemicznych wydzielanych do krwi H
-dziala blyskawicznie N
-dziala powoli H
-efekty jesgo dzialania sa krotekie i odwaracalne N
-stymuluje miesnia do skurczu N
-dziala w sposob swoisty H
-przekazuje informacje wylacznie do komorki docelowej H
-szybkosc przekzywania informacji wynika z predkosci przeplywu krwi w naczyniacuh krwionosnych H

2)
-opony mozgowe A
-mozdzek A
-polkule mozgowe A
- mozg A
-pien mozgu A
-nerwy rdzeniowe A
-wlokna czuciowe B
-nerwy czaszkowe B
-wlokna ruchowe A
-rdzen kregowy A
-plyn mozgowo rdzeniowy A
-kora mozgu A
28 4 28