Odpowiedzi

2010-03-28T13:57:45+02:00
Sąd ostateczny został namalowany przez Hansa Memlinga, obraz jest "rozgrywany" nocą. Głównym bohaterem jest Jezus Chrystus. Chrystus siedzi na tęczy (tęcza składa się z 3 kolorów: czerwony niebieski zielony) a jego nogi nogi są oparte o złotą kule nazywaną złotą sferą. Do okoła Chrystusa siedzi dwunastu Apostołów, a wśród nich jest Jan Chrzciciel i Maryja (matka JEZUSA). Nad nimi unoszą się 4 aniołowie. Jeden z nich trzyma zakrwawiony miecz , drugi trąbę Apokalipsy. Lewe skrzydło obrazu pokazuje ludzi, którzy ida do nieba a prawe do piekł. KOMPOZYCJA WZOROWANA NA DZIELE: rotgiera van der Waydena.
Moim zdaniem obraz jest bardzo chrześcijański. Pokazuje ludzi złych i dobrych.
Masz na 20 linijek w zeszycie, w kompie to wyjdzie mniej :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T13:59:32+02:00
Znany polski malarz Jan Matejko namalował w roku 1862 obraz pt."Kochanowski nad zwłokami Urszulki".
Obraz przedstawia poete przeżywającego tragedię z powodu śmierci ukochanej córeczki.
Na pierwszym planie znajduje sie trumna ze zwłokami dziecka oraz obejmujący je ojciec.Urszulka ubrana jest w białą sukienkę.Leży na niej czarny krzyż.Włosy zaplecione ma w warkocz,a na nich leży wianek z białych kwiatów.Ojciec obejmuje ciało dziewczynki,aby złozyć ostatni pocałunek.Smutna twarz pisarza świdczy o miłości do dziewczynki.Ojciec ubrany jest w czarną,żałobna szatę z białym kołmierzem.Na drugim planie widać ciemny pokój,który nadaje smutny charakter tej scenie.Na obrazie wyróżnione są tylko dwie najważniejsze postacie.
Myślę że ten obraz bardzo dobrze odzwierciedla żal,bół i miłość ojcowską.
1 5 1