SAMOCHÓD PRZEJECHAŁ PIERWSZY ODCINEK TRASY O ODLEGLOSCI 20 KM ZE SREDNIA PREDKOSCIA 40 KM/H A DRUGI ODCINEK O TAKIEJ SAMEJ DŁUGOSCI 20 KM ZE SREDNIA PREDKOSCIA 60 KM/H. OBLICZ CZAS W KTÓRYM SAMOCHÓD POKONAŁ TRASE ORAZ SREDNIA PREDKOŚC SAMOCHODU NA CAŁEJ TRASIE!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:02:53+02:00
S=20km v1=40 km/h v2=60km/h

t1=s/v1
t1=0,5h
t2=s/v2
t2=20minut

t=t1+t2
t=50min.


vs=2s/t

vs=48km/h
2010-03-28T14:05:06+02:00
S = 40km - całkowita droga
v₁ = 40km/h
v₂ = 60km/h

v=s/t
s=v*t
t=s/v

t = s/2 / v₁ + s/2 / v₂
t = 20/40 + 20/60
t = 1/2 + 1/3
t = 3/6 + 2/6
t = 5/6 [godz]
t = 50 [min]

v śr = s/t
v śr = 40 / 5/6
v śr = 40*6/5
v śr = 48 [km/h]