Odpowiedz na pytania z fizyki:
1.Kiedy mamy do czynienia z pracą mechaniczną ?

2.W jakich jednostkach mierzymy pracę ?

3.O czym nas informuje moc urządzenia ?

4.W jakich jednostkach mierzymy moc urządzeń ?

5.Jaką wielkość fizyczną mierzymy w koniach mechanicznych?

6.Co mierzymy w kilowatogodzinach ?

7.Jeden kilodżul - ile to dżuli ?

8.Jeden megawat- ile to watów ?

9.Co to znaczy, że została wykonana praca 20 J ?

10.Co to znaczy, że moc urządzenia wynosi 1000 W ?

11.Zosia uczy się biologii. Czy wykonuje pracę mechaniczną?

12.Most naciska na filary. Czy jest wykonywana praca mechaniczna ?

13.Kot wchodzi na dach domu. Czy wykonuje pracę mechaniczną ?

14.Moc młynka elektrycznego wynosi 100 W. Ile wynosi moc tego młynka w kW ?

15.Pracę 20000 J wyraź w kilodżulach i megadżulach .

16.Czy pracę i energię mierzymy w tych samych jednostkach ?

17.Kiedy mówimy, że dane ciało posiada energię mechaniczną ?

18.Ula jeździ na wrotkach. Jaki rodzaj energii posiada ?

19.Lampa wisi u sufitu. Jaki rodzaj energii posiada względem podłogi ?

20.Piotr rozciąga sprężynę. Jaki rodzaj energii posiada ta sprężyna ?

21.Jak nazywamy zakład przemysłowy produkujący energię elektryczną ?

22.Od czego zależy energia potencjalna ciężkości ciała ?

23.Od czego zależy energia kinetyczna ciała ?

24.Przykładem jakiej maszyny prostej jest waga ? Narysuj działające siły .

25.Podaj znane Ci rodzaje energii ?

26.Jakie znasz rodzaje energii mechanicznej ?

27.Czy zasada zachowania energii jest spełniona zawsze ?

28.Kiedy mówimy, że ciało posiada energię potencjalną ciężkości ?

29. Kiedy mówimy, że ciało posiada energię kinetyczną ?

30. Kiedy mówimy, że ciało posiada energię potencjalną sprężystości ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:11:20+02:00
1.Kiedy mamy do czynienia z pracą mechaniczną ?
Kiedy należy nad nim wkonać pracę przez siły zewnętrzne (np.podnieść)
2.W jakich jednostkach mierzymy pracę ?
J (dżul)
3.O czym nas informuje moc urządzenia ?
Informuje o o tym ile pracy wykonano w określonym czasie.
4.W jakich jednostkach mierzymy moc urządzeń ?
W (wat)
5.Jaką wielkość fizyczną mierzymy w koniach mechanicznych?
Też moc tylko to jest o ile dobrze pamiętam 736W
6.Co mierzymy w kilowatogodzinach ?
Np. obrabiarka, silnik rakiety kosmicznej, elektrowóz.
7.Jeden kilodżul - ile to dżuli ?
1 000J
8.Jeden megawat- ile to watów ?
1 000 000
9.Co to znaczy, że została wykonana praca 20 J ?
Tzn. Wykonano pracę20J
10.Co to znaczy, że moc urządzenia wynosi 1000 W ?
Tzn. Że jakieś urządzenie ma wartość 1 000 W
11.Zosia uczy się biologii. Czy wykonuje pracę mechaniczną?
Nie.
12.Most naciska na filary. Czy jest wykonywana praca mechaniczna ?
Tak.
13.Kot wchodzi na dach domu. Czy wykonuje pracę mechaniczną ?
Nie.
14.Moc młynka elektrycznego wynosi 100 W. Ile wynosi moc tego młynka w kW ?
0,1kW
15.Pracę 20000 J wyraź w kilodżulach i megadżulach .
20kJ 2MJ
16.Czy pracę i energię mierzymy w tych samych jednostkach ?
Tak.
17.Kiedy mówimy, że dane ciało posiada energię mechaniczną ?
Kiedy należy nad nim wkonać pracę przez siły zewnętrzne (np.podnieść)
18.Ula jeździ na wrotkach. Jaki rodzaj energii posiada ?
Chyba potencjalna.
19.Lampa wisi u sufitu. Jaki rodzaj energii posiada względem podłogi ?
Potencjalna.
20.Piotr rozciąga sprężynę. Jaki rodzaj energii posiada ta sprężyna ?
Sprężystości.
21.Jak nazywamy zakład przemysłowy produkujący energię elektryczną ?
Elektrownia.
22.Od czego zależy energia potencjalna ciężkości ciała ?
Od masy ciała i położenia nad poziomem odniesienia.
23.Od czego zależy energia kinetyczna ciała ?
od masy ciała i jego prędkości.
24.Przykładem jakiej maszyny prostej jest waga ? Narysuj działające siły .
Huśtawka
25.Podaj znane Ci rodzaje energii ?
Energia: kinetyczna,potencjalna, sprężysta, ciężkości.
26.Jakie znasz rodzaje energii mechanicznej ?
Potencjalna, sprężysta, ciężkości.
27.Czy zasada zachowania energii jest spełniona zawsze ?
Nie.
28.Kiedy mówimy, że ciało posiada energię potencjalną ciężkości ?
Kiedy mamy dane masęciała, przyciąganie grawitacyjne i położenie nad poziomem odniesienia.
29. Kiedy mówimy, że ciało posiada energię kinetyczną ?
Kiedy wszystkie ciała będą w ruchu.
30. Kiedy mówimy, że ciało posiada energię potencjalną sprężystości ?
Jeżeli da się zgnieść to coś i samo przywróci swój dawny wygląd.
8 4 8
2010-03-28T14:14:09+02:00
1. Praca w sensie fizycznym wykonana jest, gdy spełnione są następujące warunki:
-Na ciało działa stała siła F
-Siła ta powoduje przesunięcie ciała na odległość S ( R,H)
-Kierunek i zwrot wektora działającej siły i wektora przesunięcia są zgodne

2. J (dżul)
3. Informuje nas o szybkości wykonywanej pracy
4. W (wat)
5. moc
6. jednostka pracy, energii oraz ciepła
7. 1000
8. 1000000
9. Oznacza to że pod wpływem siły x N ciało zostało przesunięte o y m. Dając pracę równą 20 J.
10. Oznacza to że ciało w czasie y sek. wykonuje pracę równą y J.
11. NIE.
12. Nie
13. Tak.
14. 100 W = 0,1 kW
15. 20000 J = 20 kJ = 0,02 MJ
16. tak
17. Wtedy gdy jest zdolne do wykonania pracy.
18. kinetyczna
19. ciężkości
20. sprężystości
21. elektrownia
22. od masy ciała i wysokości na jaką to ciało zostało podniesione.
23. od masy i prędkości ciała.
24. huśtawka
25. Energia mechaniczna:
a) potencjalna
- ciężkości
- sprężystości
b)kinetyczna
26. a) potencjalna
- ciężkości
- sprężystości
b)kinetyczna
27. tak
28. Kiedy mamy dane masę ciała i położenie nad poziomem odniesienia.
29. Kiedy wszystkie ciała będą w ruchu.
30. Jeżeli da się zgnieść to coś i samo przywróci swój dawny wygląd.
3 3 3