Odpowiedzi

2010-03-28T14:18:50+02:00
11 Listopada 1918 roku- Było powstanie listopadowe
Błękitna Armia -Była tak zwana Armia Polska we Francji
Orlęta Lwowskie-popularne określenie młodych obrońców polskiego Lwowa z lat 1918-1920 w czasie wojny polsko-ukraińskiej (1918-1919) i polsko-bolszewickiej (1920).
59 3 59
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:19:34+02:00
1. '' Błękitna armia'' : Nazwano je ''błękitną armią'', gdyż taki kolor miały noszone przez żołnierzy Hallera mundury.

''Orlęta lwowskie '' :W obronie Lwowa zginęło wielu młodych ludzi. Aby uczcić odwagę nazwano ją ''orlętami lwowskimi''.

2.11 listopada 1918 r. oznacza - kapitulację Niemiec i odzyskanie przez Polskę niepodległość .
91 3 91
2010-03-28T14:22:26+02:00
Błekitna armia - była to Armia Polska we Francji, zwana też Błękitną Armią.
Orlęta Lwowskie - popularne określenie młodych obrońców polskiego Lwowa
11 listopada 1918 roku - Polska odzyskała niepodleglośc
43 3 43