P I L N E ! ! !

Iza napisała na kartce pewną liczbę. Jeśli połowe tej liczby odejmiemy od liczby 50, to otrzymamy liczbę 23. Jaką liczbę napisała Iza?

__________________

Marcin miał 40 zł. Kupił dwie duże czekolady i otrzymał 14 zł reszty. Ile kosztowała jedna czekolada?

__________________

Basia miała 6,50 zł. Kupiła 4 kartoniki soku i zostało jej 1,30 zł. Ile kosztował jeden kartonik soku?

_________________
JAK COŚ TO TO WSZYSTKO MA BYĆ Z RÓWNANIAMI Z JEDNĄ NIEWIADOMĄ.
Z GÓRY DZIĘKI.

2

Odpowiedzi

2010-03-28T14:00:53+02:00
1.50-x=23 50-23=17
17*2=34
odp iza napisala 34.

2.40-14=26
26:2=13

odp.czekolada kosztowala 13 zl

3.6,50-1,30=5,20
5,20:4=1,30

odp. kartonik kosztowal 1,30
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:09:42+02:00
Zad.1
50-x=23 x=50-23 x=27
27+27=54
Odp.:Jest to liczba 54.

Zad.2
40-2x=14 2x=40-14 2x=26|:2 x=13
26:2=13
Odp.:Jedna czekolada kosztowała 13zł.

Zad.3
4x=6,50-1,30 4x=5,20|:4 x=1,30
Odp.:Jeden kartonik soku kosztował 1,30.
1 5 1