Odpowiedzi

2010-03-28T14:02:50+02:00
A)|x-7| < 3
x*7<3
7x<3/7
b)|x-3| < 7=2 1/3
c) |x+6| > 1 =1/6
d) |x+4| ≥ 4=1
e) |9-x| ≤ 7=7/9
f |5+x| > 8= 8/5
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:03:35+02:00
A) |x-7| < 3
odległość x od 7 na osi liczbowej jest mniejsza od 3,
7-3=4, 7+3=10
zatem x∈(4,10)

tym samym sposobem:
b) |x-3| < 7
3-7=-4, 3+7=10
x∈(-4,10)

c) |x+6| > 1
-6-1=-7, -6+1=-5
teraz odległość ta jest większa, więc
x∈(-∞,-7)U(-5,∞)

d) |x+4| ≥ 4
x∈(-∞,-8>U<0,∞)

e) |9-x| ≤ 7
|x-9| ≤ 7
x∈<2,16>

f) |5+x| > 8
|x-5| > 8
x∈(-∞,-3)U(13,∞)
5 4 5