Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:05:12+02:00
Krowa – samica bydła domowego, która jest głównym źródłem mleka oraz wołowiny. W niektórych krajach, np. Indiach, krowy są uważane za święte.

Krowy należą do roślinożerców przeżuwających.

Określenie krowa odnosi się też do samic innych dużych ssaków, np. karmiących samic wielorybów. Odpowiednio młode ssące wieloryby nazywa się wówczas cielakami. Skóra krowy pokryta jest delikatnym meszkiem, którego plamy składają się na specyficzny wygląd zwierzęcia.
2010-03-28T14:06:45+02:00
KRÓLIK
Udomowiona forma królika europejskiego zajęczaka z rodziny zającowatych. Prawdopodobnie po raz pierwszy udomowiony w Hiszpanii, a Rzymianie podbijając ten kraj przenieśli ten sposób hodowli na teren imperium rzymskiego. Początkowo celem hodowli królików było tylko zwiększenie masy ciała. Z czasem hodowano je również dla wełny i skór. Królik ma nie tylko znaczenie gospodarcze, ale jest również użytkowany jako zwierzę laboratoryjne i coraz częściej pełni funkcję zwierzęcia domowego utrzymywanego dla towarzystwa.Najważniejszym składnikiem diety ras królików hodowanych jako zwierzę domowe jest siano. Siano jest podstawą złożonych, wieloskładnikowych pokarmów (często podawanych w postaci zbitych kul - granulatu, który zawiera także inne potrzebne substancje). Uzupełnieniem pokarmu jest mieszanka (najczęściej suszonych) tymotki łąkowej (Phleum pratense), kupkówki pospolitej (Dactylis glomerata), czy owsa która jest niezbędną częścią diety królika domowego. Latem można podawać zielonki, a zimą - rośliny okopowe. Na paszę dla królików nadaje się również wiele dziko rosnących ziół np. łopian, dziki chrzan, rumianek i cykoria. Króliki bardzo lubią kapustę, ale należy jej dawać niewielkie ilości, aby uniknąć zaburzeń w trawieniu. Latem można podawać świeże liście i gałązki, a zimą suszone drzew takich jak: klon, osika, lipa, leszczyna, brzoza i wiele innych. Można też dodawać gałązki drzew i krzewów owocowych.

prosz o naj :)

2 3 2