1Dopasuj do wymienionych narządów usówane przez nie substancje(dwutlenek węgla, woda, mocznik,sole mineralne)
nerka-
skóra-płuca-

2.przyporządkuj do każdej cechy budowy szkieletu tę funkcję która może być pełniona dzięki specyficznej budowie:
CECHY BUDOWY:
A kosci są połączone stawowo
B tworzy klatkę piersiową i czaszkę
C zawiera szpik
D zawiera nieorganiczne zw.Cai P
FUNKCJE:
1wytwarza komórki krwi
2podpiera ciało
3magazynuje składniki mineralne
4ochrania narządy wewnetrzne
5umorzliwia ruch

3.wymień dwie cechy jelita cienkiego zwiększające efektywność procesów w nim zachodzących:

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:24:08+02:00
1)nerka:woda, mocznik
skóra:woda, sole mineralne
płuca:dwutlenek węgla
2)5a
2b
1c
3d
3)-pokrycie jelita kosmkami
-występowanie licznych gruczołów, wydzielających sok jelitowy lub zasadowy śluz
2010-03-28T15:59:39+02:00
1)nerka:woda, mocznik
skóra:woda, sole mineralne
płuca:dwutlenek węgla
2)5a
2b
1c
3d
3)-pokrycie jelita kosmkami
-występowanie licznych gruczołów, wydzielających sok jelitowy lub zasadowy śluz
4 5 4