W czasie ferii Asia z Wojtkiem wybrali się na lodowisko. W pewnym momencie, gdy Asia jechała z szybkością 1m/s, podjechał do niej z tyłu Wojtek z szybkością 2m/s, chwycił za ramiona i w ten sposób przez chwilę jechali razem. Oblicz szybkość tej wspólnej jazdy, jeśli masa Asi jest równa 40kg, a masa Wojtka 60kg .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:05:30+02:00
V1 = 1 m/s (prędkość Asi)
V2 = 2 m/s (prędkość Wojtka)
m1 = 40 kg ( masa Asi)
m2 = 60 kg(masa Wojtka)
V3 = ? wspólna prędkość)
stosujemy zasadę zachowania pędu
p1 + p2 = p3 (pęd p=m*V)
m1 * V1 + m2 * V2 = (m1 + m2 ) * V3 ; obl. V3

V3 = m1*V1 + m2 *V2 / m1 + m2

V3 = 40 kg*1 m/s * 60 kg * 2 m/s / 100 kg

V3 = 160 kg*m/s/ 100 kg

V3 = 1,6 m/s
2010-03-28T14:06:18+02:00
V₁ = 1m/s
v₂ = 2m/s
m₁ = 40kg
m₂ = 60kg
v = ?

p₁ = p₂
P = m*v
p₁ = m₁ * v₁
p₂ = (m₁ + m₂) * (v₁ + v₂)
m₁ * v₁ = (m₁ + m₂) * (v₁ + v₂)