Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T18:40:23+01:00
Charakterystyczną właściwością metali ciężkich jest ich wysoka gęstość (>4,5 g/cm3) oraz bezwzględna toksyczność. Nie biorą one udziału w procesach życiowych, do takich metali zalicza się kadm, ołów i rtęć. Metale te mają największy współczynnik akumulacji, łatwo absorbują się z powietrza, z przewodu pokarmowego, łatwo przechodzą przez łożysko, barierę krew-mózg , łatwo wiążą się z makrocząsteczkami (białka), łatwo uszkadzają strukturę DNA .Ich obecność w organizmie wiąże się z efektem mutagennym, embriotoksycznym, teratogennym i karcinogennym.
2 4 2
2009-10-30T18:42:52+01:00
Ołów jest jednym z ciężkich metali , który wpływa znacząca na zdrowie i życie człowieka.

Co może zrobić ołów?
Ołowiem może zatruć się każdy.
Ten pierwiastek powoduje rozległo choroby płuc i innych narządów.
Jak możemy "zarazić" się ołowiem:
np. kiedy idziemy ruchliwą ulica i patrzymy o maliny idziemy i próbujemy mają one charakterystyczny smak metalu ponieważ spaliny wydzielane z samochodu zawierają w jakimś stopniu ołów.
2 2 2