1.Jaka będzie cena towaru po dwukrotnej obniżce o 25 % jeżeli teraz towar ten, kosztuje 160 zł?

2.Oblicz pole koła opisanego na trójkącie równobocznym o boku 6 cm.

3. Dana jest funkcja y=5x-3
a) sporządź wykres funkcji,
b)sprawdź monotoniczność funkcji,
c)sprawdź czy punkt A (2, -7) należy do wykresu funkcji
d)dla jakiego argumentu funkcja przyjmuje wartość 92?
e)znajdź miejsce zerowe funkcji
f)dla jakich argumentów funkcja przyjmuje wartości dodatnie?



Przyznam punkty tylko za dokładne wyliczenie wszystkiego, z góry dziękuje. : )

3

Odpowiedzi

2010-03-28T14:22:55+02:00
100%-160zł
25%-x zł
x= 160 * 25 : 100 = 40 zł
160-40 = 120 zł
100% - 120 zł
25%-x zł
x= 120 * 25 : 100= 30 zł
120 - 30=90
odp. 90 zł

umiem zrobic tylko to zadanie,mam nadzieje ze chociaz w malym stopniu sie przydałam
1 3 1
2010-03-28T14:39:36+02:00
1. 100% - 25%= 75%
75% * 160 zł=120 zł - cena po I obniżce
75% * 120 zł= 90 zł- cena po II obniżce

3.
b. Funkcja rosnąca
c. a(2, -7)
-7=5*2-3
-7=10-3
-7=-7
Punkt A nalezy do wykresu prostej
d.
y=92
92=5x-3
5x=95
x=19
Funkcja przyjmuje wartosc 92 dla argumentu rownego 19

e.
y=0
5x-3=0
5x=3
x=3/5
miejsce zerowe rowna sie 3/5
f. y>0
5x-3>0
x>3/5
funkcjsa przyjmuje wrtosci dodatnie dla x nal;ezacych do zbioru (3/5 ;nieskonczponosci)

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:41:41+02:00