Odpowiedzi

2010-03-28T14:26:35+02:00
1.
Gadolin
Europ
Cer

2.
Kobal
Hafn
Platyna

:)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:37:20+02:00
1. metale ziem rzadkich to np:
uran(U), rad(Ra), pluton(Pu) i inne lantanowce( cer(Ce) do produkcji szkła i stali
lantan - do produkcji klisz rentgenowskich i katalizatorów do redukcji spalin
europ - do produkcji czerwonego fosforu w ekranach CRT)
2.metale grup przejściowych to np: złoto, miedź, nikiel, platyna,pallad, srebro(Ag),skand, tytan,vanad,chrom,żelazo,kobalt,rod,ruten,aktyn,cyrkon,tantal

chyba tyle starczy:)
1 5 1