Oblicz wysokosc graniastosłupa prostego o objetosci 36cm 2, ktorego podstawa jest
a)prostokąt o bokach 3cm x 4cm
b) romb o przekatnych 6cm x 8cm
c)trapez równoramienny o bokach 2cm, 5cm , 5cm i 10cm

Dziękuje za wszystko.!

I możecie podac mi jeszcze wzory.?

2

Odpowiedzi

2010-03-28T14:41:51+02:00
A) V= s*h
gdzie s jest to pole powierzchni podstawy

36cm2 = 12 *h
h=3

b)
wzór na pole rąbu
s = 1/2 e*f
s= 24

36=24*h
h=1,5

c) s= 1/2(a+b)*h
s=1/2(2+10)*3
s=18
36=18*h
h=2


wzory :
na pole prostokąta a*b
na pole rąbu 1/2 e*f (e i f są to przekątne)
na trapez 1/2(a+b)*h

na pole graniastosłupa
V=s*h

w razie pytan pisz na pw

pozdrawiam ;]
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:58:30+02:00
Dane:
V=36 cm3
Szukane:
H=?
a) V=Pp*H
V=a**b*H
36=3*4*H
36=12*H
H=3 cm

b) V=Pp * H
V= 1/2 *d1 * d2 * H
36= 1/2 * 6 * 8 * H
36= 24 * H
H= 1,5 cm

c)(h * h) + (4 *4) = (5 * 5)
(h * h) + 16 = 25
h=3

V=Pp * H
V= 1/2 * (10 +2) * 3 * H
36= 18 * H
H= 36/18
H= 2
wzory:
V= a * a * a - objetosc szescianu
V=a*b*H - objetosc prostopadloscianu
V=(a*a)*H - objestosc graniastoslupa prawidlowego czworokatnego
V=Pp*H - objetosc na kazdy graniastoslup pole podstawy z wysokosc
18 4 18