Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:29:31+02:00
Mase substancji (mieszaniny) w gramach mnożysz przez 100% i to wszystko dzielisz przez masę całego roztworu , czyli masę substabcji + masę wody

:))
mam nadzieje ze pomogłam
1 1 1
2010-03-28T14:36:58+02:00
Rozpuszczając jakąś substancję w wodzie, otrzymujemy roztwór. Mówimy, że jest on piecioprocentowy, gdy masa rozpuszczonej substancji stanowi 5% masy całego roztworu.
s=0,05 X r
s - masa rozpuszczonej substancji
r - masa roztworu
PRZYKŁAD:
Ile wody należy dolać do 20 kg solanki sześcioprocentowej aby otrzymac solankę czteroprocentową?
0,06 X 20=0,04 X (20 + x)
0,06 X 20=0,04 X (20 + x) // X 100
6 X 20= 4 X ( 20 + x)
120 = 80 + 4x
4x = 40
x = 10
1 5 1
2010-03-28T14:56:43+02:00
Cp = ms/mr * 100%

Cp - stężenie procentowe
ms - masa substancji rozpuszczonej
mr - masa roztworu (subst. rozpuszczona + rozpuszczalnik)
1 1 1