Odpowiedzi

2010-03-28T14:41:14+02:00
1.)
1.piszemy rz, ponieważ jest po spółgłosce (g),
2.ponieważ w wyrazie bójki "ó" wymienia się na "i"... bójki-> bić się,

2.)
podmiot-duszyczka
orzeczenie-nie radziła
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:48:43+02:00
1. Igrzyska - w ortografii języka polskiego istnieje taka zasada, wpajana już w drugiej klasie podstawówki, a mianowicie: po spółgłoskach b, p, d, t, g, k, ch, j, w następuje "rz". Ponadto słowo to wymieniłabym na "igrać", gdyż dawniej, podczas igrzysk, niejednokrotnie zawodnicy igrali z życiem ;)

bójki - wymienne na "bojownik", dlatego "ó".

2. orzeczenie (innymi słowy czasownik bądź jego pochodne): [nie] radziła
podmiot (najczęściej rzeczownik określający w/w czasownik, wystepuje w mianowniku): duszyczka.
2 4 2