1. Jaką objętość ma budynek szkolny , jeśli ma kształt prostopadłościanu o wysokości 11m ?
a. 35200m sześciennych
b. 17600m sześciennych
c. 70400m szeście.
d. 52800m szeście.
jak obliczyliscie?

2.liczba uczniów w klasie piotra spełnia równanie : 4-2(x-6)= x- 50. Ile osób będzie się uczyło z piotrem ?
odp . z piotrem bedzie się uczyło ...........
obliczenia ?

3.Największym pomieszczeniem w tej szkole jest aula, której wysokośc jest równa 3,5 m. a kształt jej podłogi przedstawiono na rysunku. ile litrów farby potrzeba na pomalowanie ścian auli, jeśli na drzwi i okna nalezy odliczyć 20m kwadratowych , a 1 litr farby wystarczy na pomalowanie 8 m kwadratowych ?

rysunek .
kwadrat 30m x 30m i w prawym rogu jest taki malutki kwadracik (chyba drzwi ) xd

obliczenia.

Naj!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:49:51+02:00
1. Niestety nie wiem

2.
4-2(x-6)=x-50
4-2x+12=x-50
-2x-x=-50-4-12
-3x=-66 |:(-3)
x=22

22-1=21 <-- wynik
1 to Piotrek, "z piotrem będzie się uczyło..." a nie "w klasie piotra jest..."

3.
h=3.5m
a=30m
20m² - powierzchnia okien i drzwi
1l farby wystarcza na pomalowanie 8m²

P(pole ścian)=4(a×h)
P=4(30m×3.5m)
P=420m²
420m²-20m²=400m²
400m² : 8m²/l = 50l <--- wynik
2 1 2
2010-03-28T14:50:27+02:00
Zad. 2

4-2(x-6)=x-50=
4-2x+12=x-50
-2x-x=-4-12-50
-3x=-66
x= -66:-3
x= 22
2 1 2