To jest zadanie z działu "Sumy algebraiczne. Redukcja wyrazów podobnych"

Przez pierwsze trzy miesiące roku w księgarni sprzedano x książek, w drugim kwartale sprzedano 4 razy mniej niż w pierwszym. W trzecim kwartale dokładnie tyle samo co w pierwszym, a w czwartym o 20% więcej. Ile książek sprzedano w tej księgarni przec cały rok.

Z góry dziękuję za odpowiedź ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-28T14:35:07+02:00
X- I kwartał
¼x- II kwartał
x- III kwartał
1,2x- IV kwartał

x + ¼x + x+ 1,2x = 3,45x
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:36:40+02:00
X-książki 1kwartal
x/4-książki w 2 kwartale
x- książki 3 kwl.
x+0,2X- KSIĄKI 4 kwl.

x+x+(x+0,2x)+1/4x=
2x+x+0,2x+1/4x=
3,20x+0,25x=
3,45x