1.Wskaż zdanie zawierające błędną informację.
a)Rzęski pokrywające ciało pantofelka służą do rozmnażania.
b)Pantofelek jest pospolitym przedstawicielem grupy pierwotniaków.
c)Plechowce to organizmy ,których ciało nie jest zróżnicowane na tkanki i organy.
d)Glony mają ogromne znaczenie,gdyż są głównymi producentami pokarmu w wodach.
2.Błędnie wpisano nazwę jednego z elementów budowy komórki glonu.Napisz nazwę tego błędnego elementu:ściana komórkowa,błona komórkowa,wodniczka pokarmowa,chloroplast,jądro komórkowe.
3.Wymień dwie cechy bakterii o pozytywnym znaczeniu w gospodarce człowieka:
1.wywołują wile chorób roślin,zwierząt i ludzi
2.rozkładają szczątki organiczne w oczyszczalniach ścieków
3.powodują gnicie produktów spożywczych,materiałów tekstylnych
4.wytwarzają niektóre antybiotyki powodują kwaśnienie kapusty,ogórków.
Pomóżcie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:39:21+02:00
1.Wskaż zdanie zawierające błędną informację.
a)Rzęski pokrywające ciało pantofelka służą do rozmnażania. - do poruszania
d)Glony mają ogromne znaczenie,gdyż są głównymi producentami pokarmu w wodach. - są m.in. producentami pokarmu - wchodzą w skład planktonu

2.Błędnie wpisano nazwę jednego z elementów budowy komórki glonu.Napisz nazwę tego błędnego elementu: wodniczka

3.Wymień dwie cechy bakterii o pozytywnym znaczeniu w gospodarce człowieka:
a) rozkładają szczątki organiczne w oczyszczalniach ścieków
b) wytwarzają niektóre antybiotyki powodują kwaśnienie kapusty,ogórków.
2010-03-28T14:55:07+02:00