Odpowiedzi

2010-03-28T14:43:15+02:00
Cezary Pazura (ur. 13 czerwca 1962 w Niewiadowie koło Tomaszowa Mazowieckiego) – polski aktor filmowy, kabaretowy i telewizyjny, komik, piosenkarz. Jego młodszy brat, Radosław Pazura, również jest aktorem.
Absolwent II Liceum Ogólnokształcącego w Tomaszowie Mazowieckim. Ukończył w 1986 PWSFTviT w Łodzi. Początkowo związany był z teatrem, zaraz po ukończeniu szkoły rozpoczął pracę w Teatrze Ochoty w Warszawie, później w latach 1992-93 pracował w Teatrze Powszechnym. Debiutował w 1986 roku w przygodowym filmie Waldemara Podgórskiego "Czarne Stopy". W 2007 roku zadebiutował jako reżyser realizując jeden z odcinków serialu Faceci do wzięcia. W 2008 r. prowadził w telewizji Polsat teleturniej Strzał w 10. Prezes Zarządu Stowarzyszenia Aktorów Filmowych i Telewizyjnych SAFT (2005- 2009)
Jest laureatem nagrody Złota Kaczka dla najlepszego polskiego aktora za lata 1993, 1997, 2003.
-Małgorzata Korzuchowska
-Janusz Rewiński
-Jolanta Fraszyńska
- Katarzyna Figura
Wszyscy ci bohaterowie są z filmy Killerów-2wóch :)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:45:22+02:00
Leonardo Dicaprio
Matt Damon
Maciej Zakościelny
Brad Pitt
Paweł Małaszyński



Leonardo Dicaprio-Leonardo Wilhelm DiCaprio (ur. 11 listopada 1974 w Los Angeles) – aktor amerykański.

DiCaprio urodził się w Los Angeles w Kalifornii jako jedyne dziecko Irmelin (z domu Indenbirken) i George DiCaprio. Jego matka przeprowadziła się z niemieckiego Oer-Erkenschwick do Stanów w 1950 roku a jego ojciec jest w połowie Włochem a w połowie Niemcem. Zaś jego babka, Helene Indenbirken, która urodziła się jako Yelena Smirnova, była Rosjanką.

W filmie zadebiutował w wieku 5 lat w serialu Romper Room. Później występował w reklamówkach. Oficjalnie za jego pierwszą ważną rolę uznaje się występ w filmie Critters 3. W 1993 zdobył rolę w filmie Chłopięcy świat u boku Roberta De Niro.

Przełomem w karierze była rola upośledzonego chłopca w filmie Co gryzie Gilberta Grape'a, za którą został nominowany do Oscara jako najlepszy aktor drugoplanowy.

Potem jako dwudziestodwuletni chłopak zagrał w filmie Romeo i Julia. Natomiast największym jego sukcesem był film pod tytułem Titanic wyreżyserowany przez Jamesa Camerona, który zdobył 11 Oscarów. Zagrał w nim rolę głównego bohatera – Jacka Dawsona.

Jego kariera ucichła na kilka lat, dopiero w roku 2002 Leonardo DiCaprio zagrał główną rolę w filmie Złap mnie, jeśli potrafisz, a później w latach 2004 i 2006 w wielokrotnie nagradzanych Aviatorze oraz Infiltracji.

Do niedawna jego partnerką była światowej sławy modelka Gisele Bündchen. Byli ze sobą około 5 lat. Obecną jego partnerką jest modelka izraelska Bar Refaeli
2 1 2