Odpowiedzi

2009-10-30T19:22:39+01:00
Z początku dla Cezarego
-wolność od opieki ojca
-coś co ma przynieść nowy porządek
-szczerze wierzy w zapewnienia komunistów, o stworzeniu nowego świata, w którym wszyscy będą równi

W reszcie utworu
-niesprawiedliwość (konfiskaty majątków, wyzysk podczas jazdy pociągiem do Polski)
-masakra (wywózka trupów)
-coś co doprowadza do zezwierzęcenia ludzi (każdy walczy o przetrwanie, co jest powrotem do pierwotnych instynktów)
-brak poszanowania ludzkich zwłok (ściągniecie z reki nieżyjącej matki obrączki)
-śmierć niewinnych (trup Ormianki)
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T19:26:52+01:00
W Cezarym pod wpływem wszystkich tych wydarzeń, zaczął budzić się melancholik, począł dostrzegać nie rozumiane wczesnej piękno przyrody, patrzeć na świat o wiele głębiej. Zrozumiał wreszcie lirykę jakiej kazano mu się wiele lat temu uczyć, spędzał długie godziny recytują umarłej, wreszcie odkryte i zrozumiane piękno. W tym okresie młodzieniec, myślał o filozofii, o przemijaniu, doszedł do wniosku, że jedynie dwie rzeczy na świecie są stałe i nie przemijalne, coroczne, wiosenne kwitnienie kwiatów, oraz jesienne odtwarzanie tego procesu przez poetów.
6 2 6