Odpowiedzi

2010-03-28T14:51:01+02:00
Suma kątów w trójkącie jest równa 180. Trójkąt jest równoramienny więc mamy 2 takie same kąty. Mozemy zapisać równośc x + x + 3x = 180
5x = 180
x = 36
3x = 108
kąty mają miary 36, 36, 108
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:52:14+02:00
X - wielkość kątów ostrych
3x - wielkość kąta rozwartego
3x + 2x = 180°
5x = 180°
x = 180/5 = 36°
3x = 3 razy 36 = 108°
odp
2 kąty ostre po 36° i kąt rozwarty 108°
3 5 3
2010-03-28T14:53:35+02:00
W trójkącie równa ramiennym kąty przy podstawie są takie same. Nazwijmy jeden z nich x. Więc kąt rozwarty jest 3 azy większyod x = 3x. Suma kątów trójkącie to 180 stopni.
3x+2x=180
więc
5x=180/: 5
x= 180 : 5
x = 36
Rozwiązane licze na naj.
1 1 1