Odpowiedzi

2010-03-28T14:54:39+02:00
Szlachetny człowiek-pomaga innym .Udziela się dla innych ludzi nie dba tylko o swoje dobro.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:01:37+02:00
,,Człowiek szlachetny jedna sobie przyjaciół wykształceniem, a w doskonaleniu się pomagają mu przyjaciele.
Człowiek szlachetny, który ma światem kierować, niczego z uporem trzymać się nie powinien ani niczego z góry odrzucać, a zawsze stawać po stronie tego, co prawe.
Człowiek szlachetny nie szafuje obietnicami, lecz czyni więcej niż przyrzekł.
Człowiek szlachetny stara się, by inni byli dobrzy. Prostak czyni odwrotnie.
Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych.
Szlachetny każdą rzecz z różnych stron widzi i nie ma uprzedzeń. Prostak rzecz z jednej strony widzi i kieruje się uprzedzeniami.
Szlachetny kocha zgodę, lecz nie jest bezkrytyczny. Prostak jest bezkrytyczny, ale bynajmniej nie jest zgodny.
Szlachetny nawet w biedzie jest stanowczy. Prostak w biedzie nie zna hamulców.
Szlachetny odznacza się godnością, lecz nie dumą. Prostak bywa dumny, choć brak mu godności.
Szlachetny troszczy się o swe cnoty, a nie o to, że mu w biedzie żyć przyszło.
Szlachetny wielkie sobie stawia cele, prostak ku małym zdąża." -
Myślę, że słowa Konfucjusza najlepiej określają szlachetnego człowieka. To po prostu osoba, która pragnie być coraz lepsza, która nad własne stawia cudze dobro, która ciągle nad sobą pracuje. Każdy z nas powinien starać się być takim właśnie człowiekiem ;)

Mam nadzieję, że pomogłam, liczę na naj ;*
3 2 3