Odpowiedzi

2010-03-28T14:59:24+02:00
7-1i jedna czwarta x >4 spełnia
0>2x niespełnia
4(x-8)< 3-x spełnia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T14:59:43+02:00
1)7-1¼ x >4

x=2
7-1¼*2>4
7-2½>4
4½>4
spełnia

2)
0>2x
0>2*2
0>4
sprzeczność, czyli nie spełnia

3)
4(x-8)< 3-x
4(2-8)<3-2
-24<1
spełnia
2010-03-28T15:01:15+02:00
Sprawdź czy liczba 2 spełnia podaną nierówność .

7-1¼ x >4
7-1¼*2 >4
7-5/4*2 >4
7-5/2 >4
4,5 >4
prawdziwe czyli spelnia
0>2x
0>2*2
0>4
nieprawda czyli nie spelnia
4(x-8)< 3-x
4(2-8)< 3-2
4(-6)<1
-24<1
prawda czyli spelnia