1. Z podanej grupy nazwisk wyodrębnij podgrupy nazwisk pochodnych od tego samego wyrazu (imie , rzeczownk pospolity, przymiotnik)
Białoń, Kura, Janik, Starski, Janota, Bielica, Staroń, Janiec, Białas, Kurek, Janyga, Bialik, Jankowski, Starosz, Kurowski.
wzór: Czarny, Czernik, Czernicki - czarny


2. uzupełnij zdania odpowiednimi formami nazwisk żeńskich wybranych z podanego zestawu.

Marusarzówna, Czubówna, Iłłakowiczówna, Radziwiłłówna, Kurcewiczówna.


W 1547 roku Zygmunt Augost poślubił Barbarę.............

Co roku w Zakopanem odbywają się zawody o Memoriał Bronisława Czecha i Heleny .................

Na lekcji rozmawialiśmy o poetce Kazimierze .....................

Bardzo lubię, gdy wiadomości w wieczornej "Panoramie" są prezentowane przez Krystynę....................

Rolę Heleny .............. zagrała w "Ogniem i mieczem" Izabela Scorupko.

2

Odpowiedzi

2010-03-28T15:07:12+02:00
Białoń,Bielica,Białas,Bialik.
Kura,Kurek,Kurowski.
Janik,Janota,Janyga,Jankowski.
Starski,Staroń,Starosz.


W 1547 roku Zygmunt Augost poślubił Barbarę Radziwiłłównę.
Co roku w Zakopanem odbywają się zawody o Memoriał Bronisława Czecha i Heleny Marusarzówny.
Na lekcji rozmawialiśmy o poetce Kazimierze Iłłakowiczównej.
Bardzo lubię, gdy wiadomości w wieczornej "Panoramie" są prezentowane przez Krystynę Czubówną.
Rolę Heleny Kurcewiczówny zagrała w "Ogniem i mieczem" Izabela Scorupko.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:08:17+02:00
1.
Białoń, Bielica, Białas, Bialik - biały
Kura, Kurowski, Kurek -
Janik, Janota, Janiec, Janyga, Jankowski,
Starosz, Staroń, Starski - stary



2.
W 1547 roku Zygmunt August poślubił Barbarę Radziwiłłównę.

Co roku w Zakopanem odbywają się zawody o Memoriał Bronisława Czecha i Heleny Marusarzówny

Na lekcji rozmawialiśmy o poetce Kazimierze Iłłakowiczównie.

Bardzo lubię, gdy wiadomości w wieczornej "Panoramie" są prezentowane przez Krystynę Czubównę

Rolę Heleny Kurcewiczówny zagrała w "Ogniem i mieczem" Izabela Scorupko.
1 5 1