Odpowiedzi

2010-03-28T15:01:39+02:00
X-liczba uczniów kl. Ia
y- liczba uczniów kl. Ib

x+y=67
0,6x + 0,75y = 45

x=67-y
0,6(67-y)+0,75y=45
40,2-0,6y+0,75y=45
0,15y=4,8
y=32
x=35
2010-03-28T15:07:07+02:00
X - ilość uczniów w Ia
y - ilość uczniów w Ib
x + y = 67 wyznaczamy x = 67 - y i wstawiamy do drugiego równania
0,6x + 0,75y = 45
0,6(67 - y) + 0,75y = 45
40,2 - 0,6y + 0,75y = 45
0,15y = 45 - 40,2 = 4,8
y = 4,8/0,15 = 32
x + y = 67
x = 67 - y = 67 - 32 = 35
odp
w Ia jest 35 uczniów , a w Ib jest 32 uczniów
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:07:51+02:00
67-liczba uczniów w kl. Ia i Ib
x-liczba uczniów w kl.Ia
y-liczba uczniów w kl. Ib
x+y=67/× (-0,6)
0,6x+0,75y=45
-0,6x+(-0,6y)= -40,2
0,6x+0,75y=45
0,15y=4,8/÷0,15
y=32
x+y=67
x=67-y
x=67-32
x=35
y=32
0,6*35=21
35-21=14-liczba osób, które nie pojechały na zawody z klasy Ia
0,75*32=24
32-24=8-liczna osób, które nie pojechały na zawody z klasy Ib