Odpowiedzi

2010-03-28T15:03:39+02:00
V=πr²H

V=640cm³
H=10cm

r=?

640π=10πr² |:10π
r²=64 |√
r=8

Promień ma długość 8cm, a średnica równa jest podwójnemu promieniowi, więc:
8*2=16cm

Średnica podstawy tego walca ma długość 16cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:04:09+02:00
V=Pp×H
640π=Pp×10 / ÷10
Pp=640π÷10
Pp=64π
Pp=π×r²
64π=π×r² / ÷π
64=r²
√64=r
r=8
d-średnica
d=2×r
d=16
odp.srednica podstawy wynosi 16 cm