Do probówki z bezbarwnym roztworem wodnym pewnej substancji uczeń dodał kilka kropel oranżu metylowego. Roztwór zabarwił się na kolor czerwony. Uczeń stwierdził, że w probówce znajduje się roztwór kwasu. Czy dobrze odpowiedział? Jeśli nie, to jak powinna brzmieć poprawna odpowiedź?

2

Odpowiedzi

2010-03-28T15:16:42+02:00
Tak, odpowiedział dobrze ;) To jest roztwór kwasu ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:46:58+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
TAK, to jest prawidłowa odpowiedź
W środowisku kwasowym oranż barwi się na czerwono.
W środowisku obojętnym i zasadowym ma barwę żółtą.
1 5 1