Odpowiedzi

2010-03-28T15:13:16+02:00
LEWICZYN – Sanktuarium NMP Pocieszenia, 6 lipca
NOWE MIASTO – Sanktuarium Bł. O. Honorata, 8 lipca
STUDZIANNA – Sanktuarium Najświętszej Rodziny, 9 lipca
2 1 2
2010-03-28T15:16:28+02:00
Pierwsza pielgrzymka Jana Pawła II do Polski miała miejsce 2-10 VI 1979 r. Jej celem było uczczenie św. Stanisława, Biskupa i Męczennika, jednego z głównych patronów Polski w 1000. rocznicę jego śmierci.
Druga pielgrzymka, 20-22 czerwca 1983
Poznań

Większą część piątego dnia swojej pielgrzymki do Ojczyzny Jan Paweł II ofiarował Poznaniowi - kolebce polskiej organizacji kościelnej, stolicy Wielkopolski, miejscu szczególnego świadectwa dawanego na przestrzeni ostatnich dwóch stuleci wierze i polskości. Papieskie spotkanie z Poznaniem i Wielkopolską rozpoczęło się o 9.21, kiedy helikopter wiozący Ojca Świętego, po przeszło godzinnym locie z Częstochowy, wylądował w parku na Łęgach Dębińskich.
Trzecia pielgrzymka, 8-10 czerwca 1987
DO KOŃCA ICH UMIŁOWAŁ (J 13, 1)

Trzecia pielgrzymka Jana Pawła II do Ojczyzny, która odbyła się 8-14 VI 1987 r., połączona była z II Krajowym Kongresem Eucharystycznym. Miały wówczas miejsce dwie beatyfikacje: bł. Karoliny Kózki (1898-1914), dziewicy i męczennicy i bł. Michała Kozala (1893-1943), biskupa i męczennika zamordowanego w Dachau.
Czwarta pielgrzymka, 1-4 czerwca 1991
BOGU DZIĘKUJCIE, DUCHA NIE GAŚCIE (1 Tes 5, 18-19)

Czwarta pielgrzymka Ojca Świętego do Polski odbyła się w dwóch etapach (1-9 VI oraz 13-16 VIII 1991). Ojciec Święty ukazał narodowi polskiemu drogę do prawdziwej wolności. Na Jasnej Górze Jan Paweł II przewodniczył obchodom VI Światowego Dnia Młodzieży. Podczas tej pielgrzymki Ojciec Święty dokonał beatyfikacji: bł. Józefa Pelczara (1842-1924), biskupa przemyskiego; bł. Bolesławę Lament (1842-1924), zakonnicę; bł. Rafała Chylińskiego (1690-1741), franciszkanina; bł. Anielę Salawę (1881-1922), mistyczkę.
Piąta pielgrzymka, 22 maja 1995
Poniedziałek, 22 maja 1995 r.

Piąta nieoficjalna jednodniowa wizyta Jana Pawła II w Skoczowie, 22 V 1995 r. łączyła się z kanonizacją w Ołomuńcu (Czechy) bł. Jana Sarkandra męczennika.
Szósta pielgrzymka, 31 maja-5 czerwca 1997
CHRYSTUS WCZORAJ, DZIŚ I NA WIEKI (Hbr 13, 8)

Szósta Pielgrzymka Jana Pawła II do Polski, która miała miejsce w dniach 31 V-10 VI 1997 r. związana była z XLVI Międzynarodowym Kongresem Eucharystycznym, który odbył się we Wrocławiu; podczas tej pielgrzymki Jan Paweł II dokonał kanonizacji bł. Jadwigi Andegaweńskiej (1374-1399), królowej oraz bł. Jana z Dukli (1484), bernardyna. Międzynarodowy Kongres Eucharystyczny, któremu na zakończenie przewodniczył Ojciec Święty, odbywał się w dniach od 25 maja do 1 czerwca 1997 roku we Wrocławiu i miał jako myśl przewodnią dwa słowa: „Eucharystia i wolność”. Słowa te, tak bardzo brzemienne w treść, stały się także papieskim przesłaniem, wyrażanym w homiliach czy innych przemówieniach Jana Pawia II podczas tej pielgrzymki do Polski.
Siódma pielgrzymka, 5-10 czerwca 1999
BÓG JEST MIŁOŚCIĄ (1 J 4, 8)

Pielgrzymka Ojca Świętego do Polski w 1999 roku przebiegała pod hasłem „Bóg jest miłością”. Stanowiła najdłuższą z dotychczasowych jego podróży apostolskich do ojczyzny. Rozpoczęta 5 czerwca przed południem zakończyła się 17 czerwca po południu.

Ósma pielgrzymka, 16-19 sierpnia 2002
„BÓG BOGATY W MIŁOSIERDZIE”

Piątek, 16 sierpnia 2002 r.

W piątek 16 sierpnia na rzymskim lotnisku Fiumicino Jana Pawła II udającego się do Polski żegnali: sekretarz ds. relacji z państwami Sekretariatu Stanu abp Jean-Louis Tauran, nuncjusz apostolski we Włoszech abp Paolo Romeo i in. Samolot włoskich linii lotniczych Alitalia Airbus 321 wystartował o godz. 16.40. W samolocie papieskim leciało ok. 70 dziennikarzy akredytowanych przy Biurze Prasowym Stolicy Apostolskiej, którzy mieli przekazywać relacje z pielgrzymki na cały świat.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:23:22+02:00
*Pierwsza pielgrzymka do ojczyzny odbyła się w dniach 2-10 czerwca 1979 roku. Trasa przebiegała następująco:

Warszawa - Gniezno - Częstochowa - Kraków - Kalwaria Zebrzydowska, Wadowice, Oświęcim - Nowy Targ.

*Drugie pielgrzymka do ojczyzny trwała 16-23 czerwca 1983 roku. Trasa to:

Warszawa - Niepokalanów - Częstochowa - Poznań - Katowice - Wrocław - Góra Św. Anny - Kraków

*Trzecia pielgrzymka : 8-14 czerwca 1987 roku. Trasa:
Warszawa - Lublin - Tarnów - Kraków - Szczecin, Gdynia - Gdańsk - Częstochowa - Łódź - Warszawa.

* Czwarta pielgrzymka:
Część I: 1-9 VI 1991 r.,
Część II: 13-16 VIII 1991 r.

Trasa:
Część I: Koszalin - Rzeszów, Przemyśl - Lubaczów - Kielce - Radom - Łomża - Białystok - Olsztyn - Włocławek - Płock - Warszawa
Część II: Kraków - Wadowice - Częstochowa - Kraków

* Piąta pielgrzymka w dniach:22 maja 1995 r. Trasa: Skoczów-Bielsko-Biała-Żywiec

* Pielgrzymka szósta:Czas trwania pielgrzymki: 31 maja-10 czerwca 1997 rok.
Trasa: - Wrocław - Legnica - Gorzów Wlkp. - Gniezno - Poznań - Kalisz - Częstochowa - Zakopane - Kraków - Dukla - Krosno - Kraków-Balice

*Siódma pielgrzymka :5-17 czerwca 1999 r.
Trasa pielgrzymki: Gdańsk - Pelpin - Elbląg - Licheń - Bydgoszcz - Toruń - Licheń - Ełk - Wigry - Siedlce - Drohiczyn - Warszawa - Sandomierz - Zamośc - Radzymin - Warszawa - Łowicz - Sosnowiec - Kraków - Stary Sącz - Wadowice - Kraków - Gliwice - Kraków - Balice

*Ósma pielgrzymka obyła się w dniach 16-19 sierpnia 2002 r. A trasa przebiegała następująco:
Kalwaria Zebrzydowska - Kraków Lagiewniki

Łącznie do kraju papież Jan Paweł drugi odbył 8 pielgrzymek.

3 5 3