Odpowiedzi

2010-03-28T15:14:27+02:00
Są to Ojcowie Narodu wybranego. Naczelnik rodu, wódz. Patriarchami byli Abracham, Izaak, Jakub. Patriarcha pochodzi z języka łacińskiego: pater = ojciec.
93 4 93
Izak serio on był patriarchą ?????
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:14:45+02:00
Z języka greckiego ,,praojciec", czyli inaczej zwierzchnik. ;)
Tak ogólnie, a tak w ogóle to patriarchami nazywa się protoplastów Izraelitów, protoplastów ludzkości, lub rodów. Teraz mamy pięciu kanonicznych patriarchów ;)

Liczę na naj ;)
94 4 94