Odpowiedzi

2010-03-28T15:16:01+02:00
Cp1=30%
dodano= 20 kg wody
Cp2=20%

x/y = 0,3
x/ y + 20 = 0,2

więc
x= 0,3y

0,3y/ y+20= 0,2
0,3y= 0,2y + 4
3y= 2y + 40
y= 40 kg

y=40 to masa.r-r na początku

więc
m.subst.roz./ 40= 0,3
m.subst.roz.= 12 kg
ale ta masa subst roz nie jest potrzebna;). Obliczylam tylko tak.

Czyli całość ostatecznego syropu= 40kg rozwór + dolana woda 20kg= 60 kg
13 1 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:22:20+02:00
X*30%+20 kg*0%=(x+20)*20%
x*0.3+20*0=(x+20)*0.2 /*10
x*3=(x+20)*2
3x=2x+40
3x-2x=40
x=40

O ile to jest solanka to wyjdzie 40 kg. A nie 60
8 1 8
2010-03-28T15:22:56+02:00
X razy 30/100 = 3/10 x

3/10x - cukier

3/10x = 2/10 (20+x) / razy 10
3x = 2 ( 20+x)
3x= (40+2x) /-2x
x=40

40+20=60
Odp. Calkowita masa otrzymanego syropu wynosi 60 kg.

Pozdrawiam=))
14 1 14