Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T19:48:18+01:00
W(x) = 2x³ + m x - 5

Pierwiastkiem tego wielomianu jest liczba (-2):
W(-2) = 0

2 * (-2)³ + m * (-2) - 5 = 0
2 * (-8) - 2 * m - 5 = 0
-16 - 2 * m - 5 = 0
-21 = 2 * m
m = -21/2 = -10,5
2009-10-30T19:49:11+01:00
W(x) = 2x³ + mx - 5
w(-2) = 0

0 = 2(-2)³ + m(-2) - 5
0 = - 16 - 2m - 5
2m = -21
m = -10,5
2009-10-30T20:12:38+01:00
W(x) = 2x³ + mx - 5
w(-2) = 0

0 = 2(-2)³ + m(-2) - 5
0 = - 16 - 2m - 5
2m = -21
m = -10,5