1)
Hrabia Barszczyk wezwał swoich poddanych do zbierania grzybów.

Ogłaszam grzybobranie!
Za każdy przyniesiony mi grzyb jadalny
zapłacę talara, ale za każdy grzyb trujący
odbiorę 3 talary
Hrabia Barszczyk

Antek przyniósł hrabiemu 50 grzybów i zarobił 18 talarów. Ile
zebrał grzybów jadalnych, a ile trujących ??

Z góry dziękuje !!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-28T15:32:47+02:00
50 - 18 = 32
32 /3=10,6
0dp.Zebrał 18 jadalnych i 32 trujące
2010-03-28T15:34:33+02:00
Coś tu nie wychodzi ;)
mam zaćmienie xD







Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:36:42+02:00
X- grzyby jadalne
y- grzyby trujące

x+y=50
x-3y=18

x=50-y
50-y-3y=18

x=50-y
-4y=-32

x=50-8
y=8

x=50-8
y=8

x=42
y=8

spr.42*1+8*(-3)= 42-24=18

odp. Antek zebrał 42 grzyby jadalne i 8 trujących.