Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:33:11+02:00
A - I dzień
b - II dzień
c - III dzień

a=2b
c=0,8b
a+b+c=342

2b+b+0,8b=342
3,8b=342
b=90
a=180
c=72
2010-03-28T15:35:22+02:00
2x - droga przebyta w I dzień
x - droga przebyta w II dzień
0,8 x - droga przebyta w III dzień
zatem
2x +x + 0,8 x = 342
3,8 x = 342
x = 342 : 3,8
x = 90
2x = 180
0,8 x = 72
Odp. Turysta przejechał I dnia 180 km, II dnia 90 km i III dnia 72 km.
2010-03-28T15:37:34+02:00
X------>trasa drugiego dnia
2x---->trasa pierwszego dnia
0,80x-> trasa trzeciego dnia ( bo o 20 % mniej)

x+2x+0,80x=342
3,80x=342
x=90----->trasa drugiego dnia
2x=2*90=180--------->trasa pierwszego dnia
0,80x=0.80*90=72km-->trasa trzeciego dnia