Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:42:42+02:00
A) mCO= 12u+16u=28u
b) mCL2O7= 2*35,5u + 7*16u=183u
c)mC6H12O6 = 6*12u+12*1u+6*16u= 180u

2.
mO2= 2*16u=32u
60u-32u= 28u

28 u ma krzem (Si)

Czyli jest to krzem, a ten związek ma nazwę tlenek krzemu (IV) - SiO2
2 5 2
2010-03-28T15:44:09+02:00
A) CO = 12u + 16U +28u
b)CI2 O7 = 35,5*2+16*7=183u
c)C6H12O6=12*6 + 1*12 + 16*6 = 72+12+96 = 180u

2.EO2 = 60u
E + 16*2 = 60u
E+32u=60u
E= 60 - 32
E= 28 u - Si