Pan Wojtek jest teraz 2 razy starszy od syna. 18 lat temu był od niego starszy 3 razy.Wynika z tego, że:
A.Pan Wojtek jest o 18 lat starszy od syna.
B.Syn pana Wojtka już od 18 lat jest pełnoletni.
C.Pan Wojtek 18 lat temu obchodził pięćdziesiąte urodziny.
D.Syn pana Wojtka jest uczniem szkoły podstawowej.

Proszę o dokładne równanie.!
Do dzisiaj do 20.00

3

Odpowiedzi

2010-03-28T15:39:41+02:00
A-wiek pana wojtka
b-wiek syna

2b=a
a-18=3(b-18)

2b-18=3b-54
b=36
a=2*36=72
odpowiedz B
2 3 2
2010-03-28T15:44:03+02:00
X - wiek P. Wojtka obecnie
x/2 - wiek syna obecnie
x-18 - wiek P. Wojtka 18 lat temu
(x-18)/3 - wiek syna 18 lat temu
x/2 - 18 - wiek syna 18 lat temu

(x-18)/3 = x/2 - 18 / obustronnie mnożymy przez 6
2(x-18) = 3x - 6*18
2x - 36 = 3x - 108
-36 + 108 = 3x - 2x
x = 72

72 - wiek P. Wojtka obecnie
36 - wiek syna obecnie
54 - wiek P. Wojtka 18 lat temu
18 - wiek syna 18 lat temu

ODP. B
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:46:48+02:00
Tabela z załączniku. na jej podstawie układamy równanie
3 *( x- 18) = 2 x - 18
3x - 54 = 2x - 18 | - x2 +54
x = 36

teraz
Pan Wojtek
2x = 2 * 36 = 72 lata
syn
x = 36 lat

B. Syn pana Wojtka już od 18 lat jest pełnoletni.