Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T15:44:52+02:00
Promień okręgu wpisanego jest równy 1/3h czyli
4=1/3h
12=h
Bok obliczamy ze wzoru h=a√3/2
12=a√3/2
24=a√3
a=24√3/3
a=8√3

pamiętaj, by dodać odpowiedź ;)
1 5 1
2010-03-28T15:54:38+02:00
R=4
R=⅔h
h=a√3÷3
r=⅔×a√3÷3
R=a√3÷6
4=a√3÷6 /×6
24=a√3 /÷√3
a=24√3÷3
a=8√3

odp.Bok trójkąta ma dł. 8√3

a-bok trójkąta
R-promień okręgu wpisanego w trójkąt
1 5 1