Doświadczenie na biologię!!
Pomóżcie proszę!!

Temat zadania:
Zjawisko osmozy

Materiały:
-dwa płytkie naczynia
-woda
-stężony roztwór soli kuchennej
-ziemniak
-pisak wodoodporny

Metoda:
1.Obraną dużą bulwę ziemniaka przekrój na dwie równe części
2.W połówce od strony przecięcia wydrąż zgłębienie
3.Przygotuj zestaw doświadczalny:
(W zagłębienie wydrążone w ziemniaku wlej stężony roztwór soli kuchennej a do naczynia nalej wody)- chodzi o to że ten ziemniak ma być włożony do naczynia wypełnionego wodą.
4.Zaznacz markerem poziom wody na początku doświadczenie
5.poziom płynów roztworu i wody i jędrność ziemniaka spr. po 3 godzinach
Proszę o podanie wszystkich tych początkowych i kończących danych.
Wyjaśni zaobserwowane wyniki
i napisz jakąhipoteze zweryfikowana podczas tego doświadczenie.

Czekam!!


2

Odpowiedzi

2010-03-28T16:32:02+02:00
Np. Na paczątku jest 1 litr tej wody po tym jak dodasz sól i ziemniaka to poziom wody się podniesie ponieważ jak wrzucasz sól podnosi się gęstość owdy dzięki czemu podnosi się też wysokośc a po ziemniaku można zaobserwować prawo archimedesa.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:33:22+02:00
Jeżeli dobrze wykonałem polecenie to mi wyszło tak:
Obserwacje: Po 4 godzinach (po tylu sprawdziłem) linia która była na ziemniaku była wyżej niż wtedy tzn. teraz ta linia jest w wodzie a wtedy była na powierzchni.

Wnioski: Wydaje mi się że ziemniaczek wydalił jakoś z siebie trochę tej wody i tego wszystkiego. Dlatego poszedł w górę.

Hipoteza: Jeżeli wykonamy coś takiego to nasz ziemniaczek będzie pływać xD.
3 2 3